zondag, februari 13, 2005

De Valentijn Worm

Dacht die Bolle (m'n baas) dat de virus ellende voorbij was. Had twee Trojaanse paarden gesloopt, nog twee ondingen met belachelijke namen verwijderd en toen ging het toch weer fout. Wat een ellende. Hij zijn proffesionele hulptroepen gebeld. Peter Z. Een hele ochtend klooien, wissen, downloaden, wel vier scans met allemaal verschillende antivirus speurders ........ prima resultaat, nog een Tojaans paard op stal gezet en wat spionnenspul opgespoord, maar het probleem was niet voorbij. Tja, zei peter Z. peinzend, dat zal de nieuwste worm zijn. EEN WORM! Een worm ja. Moet ik extra apparatuur op zetten. En toen wandelde hij met de PC onder zijn arm de deur uit, mij en die Bolle in diepe vertwijfeling achterlatend. Wat moeten wij nou, zonder PC. Ja, alweer een hoop gewandeld terwijl de sneeuw met bakken uit de hemel valt, maar nog steeds geen PC. Morgen misschien. Hoop ik, want met die Bolle valt geen land te bezeilen. Roept telkens iets van koold turkie. Maar dat begrijp ik niet, wat heeft een PC nou met Turken te maken? Zal ik eens aan mijn buurjongetje vragen, Onur.

(Dit schrijf ik op de PC van Harmanna. Tot gauw. Hoop ik. )