vrijdag, februari 01, 2008

SMS 160

Nieuwe rage. SMS Poezie. SMS bericht = gedicht. Lees je goed. Zo'n bericht is maximaal 160 karakters lang. Inclusief de spaties. Zo lang moet het gedicht zijn. Is uitgevonden toen iemand te lang moest wachten en alleen z'n mobieltje bij zich had. Gisteren was gedichtendag of dichtersdag. Nee, die Bolle is alleen maar naar de kapper geweest en zit dr annemarie te monteren. Dichters wachten niet op AOW. Die Bolle ook niet maar hoopt het wel te halen. Krijg je op die leeftijd. (Heb ik al eens over geschreven. Die Bolle is gewoon een mislukte dichter, maar doet nog steeds of hij een heeeeeel gevoelig tiepje is.) Er was ook een wedstrijd voor die SMS gedichten uitgeschreven. In NRC/Next. Daar gaat vandaag iedere .nl blog over. Dus schrijf ik het ook. Ik bedoel, ik schrijf het nu. Harrie Mulisch noemt dat tikken van de nagels op de toetsen van je computer, de actualiteit van het schrijven. Maar niet op die SMS toetjes, want dat kan ik niet. Zijn mijn nagels veel te groot voor en m'n motoriek, zo noemt die Bolle dat, te heftig. Tsja, een boef is een boef is een boef. De winnaar is echt leuk en typisch SMS 160. Zou ook over mij kunnen gaan. Komt'ie:

Ik zit in jouw luie
stoel. Ik zet al je
kanalen op sneeuw. Ik
zet mezelf op 1. Je
smeert toastjes voor
me. Alsof ik ik niet
ben. Alsof ik je geen
geintjes flik.


Kapitein Lafbek

Meer? Klik hier. Vond ook nog een leuke site over de kunst van het schrijven op internet. En voor de liefhebbers het artikel uit NRC/Next. Wat? Nee natuurlijk geen foto. Video ook niet nee. Een gedicht speelt zich af in je hoofd. Grand Theatre. Kan geen film of video tegenop. Een mooie foto........ soms.