woensdag, juni 30, 2010

Poppenspelers


Ja, ik val in herhaling. Weet ik. Weer dat Hondenhart. Gisteravond is die Bolle er naar toe geweest, met vriendje Hans en ze kwamen allebei over hun toeren weer terug. (Nee, geen drank in 't spel.) Nou zijn die twee wel wat gewend, dus het moet wel heeeel errug zijn geweest. Nee niet erg, riepen ze in koor (hahahahahopra)het was fantaaaaastisch...... Leuk dus, maar ze konden niet vertellen waarom. Waren nog helemaal onder de indruk. Ben ik maar weer op zoek gegaan. De vorige trailer kennen jullie al, herkijken kan geen kwaad, maar ik vond er ook 1 waarvan die Bolle riep, zoiets ja, maar dan veel overweldigender. (Zie video boven.) Nou, vond het al heftig genoeg met de muziek van Alexander Raskatow. Noemen ze Sasha. (Ik noem dat van dik hout zaagt men planken.) Op de site van de poppenspelers staat een repetitie blog van 1 van de Blind Summit Theatre spelers. Klopt helemaal, riep die Bolle. Wat heeft die Bolle eigenlijk met puppeteers? (Engels voor poppenspelers.) Weet´ieniet, maar al wel heel lang. Gepakt ooit door het Amerikaanse Bread and Puppet Theatre in de jaren 60.
(Was een radicale actie beweging tegen de oorlog in Vietnam. Jaha, die Bolle heeft toen ook met z´n haar tot
op z´n schouders gelopen! Onherkenbaar ja, maar is't echt. Voor een grote fotoversie klik hier) Ontdekte een mooie video van Julie Taymore uit die tijd. ´Across the Universe´ voor minder doen ze het niet. Zijn volgens mij allemaal poppen van het Bread and Puppet Theatre. Met Eddie Izzard als een indrukwekkende Mr. Kite. Mooie film.