dinsdag, oktober 30, 2012

NOSTALGIE

Jarig. Vandaag. Harmanna en die Bolle (m'n baas) hebben vanochtend al 'lang zal ze leven... hiep hiep hoera' voor me gezongen. 9 Jaar. Een wat oudere dame ja. Vanochtend bij het eerste rondje al begonnen met uitdelen. Boy natuurlijk en die kleine terriƫrs van Piet, Silvester de bordercolley ook en nog een tiepe waarvan ik de naam ben vergeten. Krijg vandaag natuurlijk allemaal lekkers en veel aaien. Vanavond spaghetti mmmmm! Hartstikke leuk..... maar toch. Eigenlijk is er maar 1 ding wat ik zou willen: een grote zwerfwandeling door een groot bos. Zoals we vroeger altijd maakten. Niet alleen onze hei en bos, goed voor 2 uur, maar ook de Ginkelse hei en Hoog Soeren met al die schapen, het grote zand van de Soesterduinen en een paar tochten over de Hoge Veluwe. Maar toen die Bolle, zoals hij het zelf heel deftig zegt, toetrad tot de club van 1 op de vier mensen met een dodelijke ziekte, werd zijn lopen steeds slechter (kankergerelateerd heet dat) en duurt nu niet langer dan 10 minuten. Ik heb niet echt te klagen hoor, want Harmanna loopt heel veel met mij. Maar zo'n mooie lange wandeling en dan ook nog verdwalen. Vaak ongeveer 3 uur, zelfs een keer 4. Eerlijk gezegd, zolang zou ik het nu ook niet meer willen. 9 jaar is al een hele leeftijd, maar dat in den vreemde zwerven en al die nieuwe geurtjes...... Maar we zijn er allemaal nog, tof, en dat is is eigenlijk het belangrijkste. Maar misschien, aan het eind van z'n behandeling, gaat hij weer beter en vooral verder lopen. Heb ik de video hierboven gekozen. Was een proef met z'n nieuwe camera (daarom HD kwaliteit en lager niet zo mooi) en hij heeft er een soort videobrief aan een vriend van gemaakt. Die vriend is over, maar je ziet goed hoe lekker we samen rondzwerven. Pootjes crossed!