zaterdag, oktober 01, 2005

Bijna twee jaar later........

Spannuuuuuund. Ik herkende de huizen van Muiderberg meteen. En ja, daar de auto parkeren en daar was het hekje waar we doorheen moesten naar het trainingsveld. Ik trekken aan de lijn (vond die Bolle, m’n baas, deze keer niet zo erg), zo opgewonden was ik. En daar waren alle honden en Lia en oom Herrie natuurlijk. Allemaal rennen en spelen, net als op de puppycursus. Bijna twee jaar geleden. Heb ik ook nog een diploma voor gehad. Naam hond, Bolle, naam begeleider, Yka. Vooruitziende blik van oom Herrie. Maar toen moesten we aan het werk. Heftig, maar het ging prima. We zagen er heel goed uit, riep oom Herrie. Beter dan op de zondagsschool. Die Bolle was zo druk met mij dat hij vergeten heeft foto’s te maken. Komt nog wel. Doe ik de foto’s van de Gemeentelijke Afval Dienst er bij. Van gisteren. In memoriam de monitor. Was toch wel even slikken. Daar heb ik het op geleerd. Die Bolle was ook heel stil. Heeft daar tien jaar tegenaan zitten kijken en heel veel op geschreven en gemonteerd. Om over al die website en foute foto’s maar te zwijgen. Ja, zuchtte hij, daar heb ik misschien wel meer naar zitten kijken dan naar mijn eigen Harmanna. RIP. Wat? Rust maar lekker uit. Of zo. Geloof ik. Krak.