maandag, januari 09, 2006

Bolle dag




Bolle is jarig. Vandaag ja. Maar geen feestje. Ten minste niet voor mij. Harmanna en hij gaan dalijk met een stel vrienden feest-lunchen in de Spandershoeve. Heel goed restaurant met Michelin ster Maar wel verboden voor honden. Precies, discrminatie. Nou doet die Bolle in principe geen kroegen en restaurants waar geen honden naar binnen mogen. Goed he? Ja heel principieel, maar waarom dan wel de Spandershoeve. Zal ik je vertellen. Vroeger, toen ze nog geen ster hadden ging Kim, z'n vorige boef, altijd mee. No problem. Het was daar een soort huiskamer voor ze. Ze hebben daar zelfs hun huwelijksdiner gegeven. Maar met die ster zijn ze verplicht honden buiten de deur te houden. Jammer maar helaas, zei Guido, de Spandershoevebaas. (Hee dat rijmt!)Ster gaat voor. En daar kon die Bolle zich wel wat bij voorstellen. Vandaar. Maar ik zal je nog wat anders vertellen over die Bolle en z'n principes. Als het eten waanzinnig lekker is en dat is het, stapt'ie zonder met z'n ogen te knipperen zo over z'n principes heen. Boem. Dus.
Wat? Hoe oud? Kweenie. Daar hebben ze het nooit over. Vind'ie niet zo belangrijk geloof ik. Maar toen we van de zomer in een zonsondergang zaten heeft'ie het eigenlijk wel gezegd. Met een natte vinger dus reken dit maar na: 'Mensen worden ouder dan honden' zei hij. 'Nu ben jij nog heeeeeel jong en ik veeeeeel ouder. Maar over acht jaar zijn we even oud.' Succes dermee. Knars knars. Doe ik er nog een extra poezieplaatje voor z'n verjaardag bij. Bennieboos hoor, maar wel heeeel verdrietig.