vrijdag, februari 03, 2006

Pet TV

Krijg ik toch allemaal leuke meeltjes uit Finland. Van Piukku. Die heeft twee prachtige boeven, Ilona en Karma. (Click to enlarge.) Ilona is mijn tante van moeders kant. Yes, it's all in the family! Er wonen trouwens een heleboel boeven in Finland. Gaaf land, zegt die Bolle (m’n baas) die daar een paar keer is geweest. Veel meren en bossen en zo groot dat je dagen kunt lopen zonder iemand tegen te komen. En Lapland, helemaal in het Noorden, schijnt echt te gek te zijn. Veel bouviers dus en ze doen ook veel video. Ze hebben daar zelfs een eigen Pet TV zender. (Kijk ook dogsports of de website van Pirkko.) Maar 1 probleem. Je verstaat er geen snars van. Fins is voor ons net zo onbegrijpelijk als Nederlands voor hun. (Deze uitzending gaat over Ahma die niet meer overweg kan met zijn broertje Ike en naar een ander huis gaat, schrijft Piukku.) Heeft ze ook nog een video over haar eigen honden. ( www.businesspalvelin.net/dsol/vuodelle_2006.wmv Kan ik helaas niet linken dus even kopieren en plakken, copy paste, in de adresregel boven.) Maar wat zien ik? Sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw. Ik ben helemaal mesjokke van sneeuw en in Finalnd ligt de hele lange winter altijd allemaal hartstikke gave sneeuw……WAUW PARADISE!!!!!!!!!! Maar Piukku schrijft: You know, it´s -20 degrees cold right now and still sinking... and there are 2 Menthol Marlborougs in the house....... Nee, dat is teveel van het goede. Schreef terug: For a dutch dog playing outside in that temperatutre is souicide....... like smoking. And why mental cigarettes in that temperature? HAHAHAHAHA. Roept die Bolle hoofdschuddend WIJSNEUS (The Bolle is calling me smartass now!) Maar daar ben je een bouvier voor. (That's your cow dog character. Is'n it?) Toch?