vrijdag, augustus 18, 2006

Het klooster in......

Nee ik niet. Verboden voor boeven. Voor eventjes wel, maar na de visite weer wegwezen. Moeve..... (Witte spelling) Zo'n streng en strak geregeld leven, niks voor mij. Nee, doe mij die Bolle (m'n baas) maar. Ook niet altijd makkelijk maar wel veel variatie. Op bezoek bij tante Mien dus. Heet in het klooster zuster Ancilla. Is Latijn. Betekent zoiets als 'ziet de dienstmaagd des Heeren'. (Zwarte spelling, van mij dus.) Is ze heeeeel lang geweest. Bij de Zusters van Liefde. Een heel leven in armoede, kuisheid en gehoorzaamheid. Heeft ze moeten beloven. Noemen ze een gelofte. Linksboven als postulant, 19 jaar. Haar vader, de opa van die Bolle, staat achter haar. Dat ben je vlak voor je intreed. Deed je jaren over. En rechtsonder de zuster in ruste, 85 jaar. (Op de foto klikken om te vergroten en daarna op het kruis rechtsonder voor nog groter.) Ze is heel lang directrice van een kweekschool geweest. De frikkenkweek. (Groene spelling) Op de Flickr foto's staat de kweekschool. Tante Mien ken ik m'n hele leven al, maar als viervoeter heb ik niets met Godsdienst. Begrijp er geen bal van. Maar ze is een grote fan van m'n blog. Daarom staat ze er nu in. O ja, die jonge non naast haar op de foto is helemaal geen non. Dat is Harmanna. Zij is gezakt voor die gelofte. Op alle punten........