vrijdag, juni 27, 2008

PUGSLEY

Naar het Westland dus. Zeg maar Hoek van Holland zei ik al. (Zie vorige blog.) Wist niet eens dat Holland een Hoek had. Wel dat Hollanders heel Hoekig kunnen zijn. Zelfs die Bolle (m'n baas) heeft scherpe kantjes. Maar goed, dat zie je als Belg en je blijft altijd een Belg. Daar doet Loosdrecht, waar ik geboren ben, niets aan af. Geen grapjes meer over scissorhands (in de film gespeeld door Johnny Dep en het loopt allemaal heel bloederig af) en superknippen. Het uur der waarheid is daar. Vijf Bouviers in 1 x over me heen in de Mr. de Fremerystraat. Geef ik je te doen. Nee geen onvertogen woord of blaf, grommetje misschien, maar er werd meteen duidelijk gemaakt dat ik de laagste in rang was. Heftig wel, maar toen zag ik Pugley en ik was helemaal verkocht. Pugsley is een blauwgrijs Persje van 7 maanden. Trekt zich net als die andere kat, Uncle Fester, niets van al die boeven aan. Maar ja die boeven wel van mij. Toen ik voorzichtig met Pugsley stond te vrijen, sprong er ineens een teef in mijn nek. Afblijven, mijn poes. En toen ik daar iets te scherp op reageerde sprong er ook nog een hele grote reu bij. Afblijven, mijn teef. (Lekker ding wel ja.) Dat schiet dus niet op. Maar toen ik op de kaptafel stond sprong Pugsley er gewoon bij, alsof het zo hoorde. En zo hoort het ook, want Carin vertelde dat hij altijd op de tafel springt tijdens het knippen en soms afgeknipt haar bij elkaar harkt. Die andere boeven liepen gewoon om de tafel heen of er onder door. Echt gemakkelijk is anders. Door al dat gedoe ben ik zelfs vergeten te roepen dat een poedellook absoluut verboden is. Maar daar was geen sprake van. Carin heeft me heel mooi geknipt en op de open verjaardag's dag van Harmanna (volgende blog) riep iedereen dat ik er zo mooi nuffig uitzag. Yka Haute Couture. Waarvan acte. Die Bolle heeft een heel andere beschrijving van dat nuffige loopje, maar dat durf ik hier niet te schrijven. Uncle Festo en Pugsley? O ze heten daar allemaal naar de Adams Family. Geen idee waarom, maar waarschijnlijk zijn het grote fans. Moet wel. Uncle Festo is die lelijke baas en Pugsley is dat kleine dikke jongetje. Maar eerlijk is waar, Carin heeft haar naam van ......... o nee, dat zou ik niet meer zeggen, toch weer helemaal waar gemaakt!