donderdag, oktober 30, 2008

Jaar 5

Precies vandaag, jarig. Die Bolle (m'n baas) en Harmanna hebben vanochtend voor me staan zingen. Die Bolle vals, zoals elk jaar. Hij is een 'brommer', maar dat valt in de praktijk wel mee hoor. En Harmanna heeft hondenkoekjes voor me gebakken. Echte hondenkoekjes ja. Hadden ze nog over van de Caya's Home DVD opnamen. (Zou in het reclamefilmpje voor Ecostyle komen. Klik bij 'beloning en verzorging' op Jeffo's wereld.) Nou geef ik zelf niet zoveel om m'n verhaardag (ha Freudiaanse tiepfout roept die Bolle), maar Harmana is er zelfs trots op. ?? Nou, door dat slikprobleem. Ze hadden toen ik anderhalf was bij diergeneeskunde in Utrecht gezegd (lees 'even slikken') dat ik niet veel ouder dan vier zou worden. Daar moesten die Bolle en Harmanna maar op rekenen. Heeft ze me helemaal opnieuw leren eten en slikken. Kont laag kop hoog. Hapje voor hapje. Nee, eerst slikken.....laten zakken..... even wachten.... braaf. Kan nu weer gewoon blijven staan en als het fout gaat schakel ik automatisch over op z'n Harmmana's. En als het echt helemaal fout gaat, gaan we weer samen aan mijn bak staan. Zegt die dierenarts laatst dat ik eigenlijk te zwaar ben. Heeft die Bolle toch staan lachen, kwam niet meer bij. Snikkend riep hij uit, klopt het uiteindelijk toch dat bazen en beesten op elkaar gaan lijken. En verder vandaag? Je snapt het al. Koekje bij de koffie, nog een koekje, stukje worst? Ook goed, jij mag het zeggen, knaagbeentje om te knagen, tussendoor, nog een ander beentje omdat je jaaaaa...... dat weet ik nou wel. Was blij toen we weer naar de hei gingen. En ja hoor, hij was er weer. Laat zijn kudde dag voor dag een stuk van onze hei afgrazen. Doen ze trouwens heel grondig. Was het in mijn vorige blogje nog een nieuwtje (Kijk nou eens, schapen met hun herder, nou zijn we echt cultuurlandschap) vandaag was het al helemaal gewoon. Maar leuk blijft het wel. Weer even rennen en matten met Coen en Santo, terwijl Ineke en Hennie over schapenhaar en wol met de herder in gesprek waren. Veel mensen komen kijken. Veel honden ook en dat is helemaal geen probleem. Toen we weer naar huis gingen trok ik nog snel even een sprintje langs het netwerk. Ze scheurden de andere kant op. Meeehheeeeehheeee..... Weet je wat dat betekent? Kut hond! O dat dacht je al. Maar wel een jarige kuthond. Yka 5. Het magische jaartal. Meeehheehhhheeeeee.........