woensdag, november 05, 2008

BREAKING NEWS

Bullshit. Klinkt heel Amerikaans, maar ik bedoel die Bolle. Mijn baas ja. Dat ik niks kan met cijfertjes! Hij wel. Heb de hele nacht naar de USA Elections liggen kijken. Dat was 1grote cijferanimatie. Ik wel. En ja hoor, hij heeft gewonnen. 338 tgen 163. Ze tellen nog. Allemaal cijfertjes. Als ik had mogen stemmen had ik ook op hem gestemd. Barack Obama, de eerste zwarte president van de United States of America. Jajajaja, wij zwartjes. Ik heb ook mee staan juichen. Toen die Bolle Jesse Jackson (nooit van gehoord) zag staan huilen schoot hij ook vol. Heeft het uitgelegd. 24 jaar geleden is Jesse de eerste zwarte presidentskandidaat geweest, maar heeft kansloos verloren. Je kan het, had een vriend van hem gezegd, maar het is onze tijd nog niet. AND NOW IS THE TIME. Hoor mij, in 1x goed. Maar zwart was niet het belangrijkste zei die Bolle. Op de hei maakt er toch ook niemand een punt van dat je zwart bent. Ha, riep ik, als je het zo bekijkt weet ik er nog wel een paar. Santo, Masja Indi, ga zo maar door. Black in de meerderheid. Nou ja, bijna. Maar het is wel een kick hoor. De eerste zwarte president. Alleen dat van die CHANGE begrijp ik niet. Jij gaat toch niks veranderen hoop ik? Wat mij betreft mag alles blijven zoals het is. Begon die Bolle te lachen. Kijk eens aan, een zwarte conservatief. Yka Wiegel! Wilders, ook goed. Stond'ie ineens met m'n riem in z'n handen. Het begon al licht te worden na een lange nacht. Op de hei stond de herder met z'n drie collies (rennuhhhh)in de ochtendmist het nieuwe veldje voor z'n schapen af te zetten. Dat bedoel ik, hardstikke leuk en zo moet het blijven. Niks CHANGE!