woensdag, juni 17, 2009

VIDEOPRODUCTIE


Nee, ik heb helemaal niets te klagen. Harmanna gaat tegenwoordig met dat mooie weer al heel vroeg in de ochtend met me wandelen. De hei op, het bos in en dan kom ik al het bekende tuig tegen. Koen, Klaas, Santoo, Bordootje (zo noemt Harmanna haar, maar ze heet Syrrah) Bas, Kiro, Tirza, Lisa, Lady en soms Vito, de andere boef van Caya. En daar tussendoor nog wat loslopende vierpoters. Matten, scheuren dwars door het bos, spelen, graven, verstoppertje (gaten groot genoeg voor twee flinke beesten), kortom zo moet het hondenparadijs op aarde er uit zien. Maar toch ben ik niet echt gelukkig. Iedere ochtend stond die Bolle om half zes op. Ik blij, vroeg wandelen, maar niks daarvan. Bolle douchen aankleden, Harmanna ontbijt maken, thee zetten, smoothies persen en om precies half zeven stond de cameraploeg voor de deur. Leuke jongens daar niet van, maar Bolle weg en pas om een uur of acht in de avond weer terug. Dan nam hij een groot glas whisky, ging met Manny eten (voor zijn doen bijna geen wijn) en heel soms deden we daarna nog een avondrondje. In ieder geval ging hij tussen 10 en half 11, je gelooft't niet, naar bed. En dan sliep'ie ook nog. Dat is zo tien dagen achterelkaar doorgegaan. (Zie video. Heel korte video. Even tussendoor wat shots, want een regisseur moet altijd bij de les zijn.) (Oja, die pet aan het eind. Dat is de safetycap van die Bolle, verstevigd tegen kopstoten. Inplaats van een helm. Ja, veiligheidskleiding op de bouw. De videoploeg ook. Maar door de telefoon klinkt PC ook als PV!) Nu zitt'ie te monteren en ik blij want dan kunnen we echt....... Mooi niet. Alles moet heel snel klaar zijn en het is heel veel werk. Gewoon om zeven uur achter z'n pc en de hele dag door. Toch nog een paar prachtige avondwandelingen gemaakt met veel reen en hazen. En dan pas met donker weer thuis. Spannend. Alleen het wordt niet meer echt donker. Zondagnacht de kortste nacht kan ik me nu al.......... tering (ha nieuw woord, pas geleerd toen die Bolle z'n veiligheidsschoen op zijn tenen liet vallen!) tering dus (lekker), dan geeft z'n vriend Hans zijn verjaardagsfeest (ook 65, net als die Bouwens, allemaal ouwe lullen) in het Weesper Automatenkabinet. Kom ik nog op terug. Net als de nieuwe Alpha Test video voor Caya. Die monteert'ie vanavond af en dan spreekt Caya hem in. Binnenkort ook in dit theater. Klopt. Die Bolle is terug en dan krijg ik het weer druk.