donderdag, oktober 15, 2009

NOG EEN KEERTJE TEL AVIV

Maar dat zijn toch geen honden of katten. Die Bolle (m'n baas) keek me even vertwijfeld aan. Vind je 5 honden niet genoeg? Nee maar....... hij keek me aan met zo'n typische grijns op z'n gezicht dat ik dacht.....laat maar. We hadden besloten om nog even in Tel Aviv te blijven. Kreeg namelijk een meeltje van Cas, de Fox Terrier uit Bergen, dat die katten uit mijn vorige blog gewoon zaten te wachten. Ze zijn helemaal niet geinteresseerd in die bank, maar in de deur daarachter. Zo te zien is dat de achterdeur van een restaurant of een cafetaria en die gaat zodadelijk open en dan komt daar heerlijk voedsel uit. Nashen. Kosjer waarschijnlijk, maar dat zal die katten een zorg zijn! Laat ik nou bang zijn dat'ie gelijk heeft. Slimme beestjes die Foxen. Deze is wel een beetje opdringerig, maar hij is nog jong en wat doe je dan als er een mooie meid als ik binnen komt wandelen? Zeg nou zelf. Nog even Tel Aviv dus. Thomas Schlijper heeft daar weer een tijdje gezeten en dat levert net als in de Jordaan mooie foto's op. Veel honden en katten en verder alles wat menselijk is. Allemaal gewoon foto's ergens in de buurt. Ja ook mooie meiden natuurlijk. Wat? Klopt, die Bolle is helemaal niet jong meer en ook geen Fox, maar nog steeds niet te vertrouwen. Wat je wat hij echt riep bij die foto hierboven? Met twee van zulke soldaten wil ik wel op herhaling. Eigenlijk zijn het allemaal seksisten! Heeft net een ouwe fotocamera uit z'n kast opgegraven.
brok ijzer. Moet wel afgestofd worden. Veel mee gefotografeerd in de jaren zeventig. Zegt'ie. Mooie portretten van een hele jonge Harmanna. Let op: hoofddoekje!) Heeft zelfs een zwart wit filmpje gekocht om te kijken of'ie nog werkt. ILFORD riep hij verheugt in de fotowinkel, het bestaat nog. Maar ja toen moest hij ook nog een belichtingsmeter gaan opgraven. Dat ging toen allemaal niet automatisch. (22 Din ??!! je mag het zeggen als je weet wat dat betekent.) Hij had vroeger een Rolleiflex. Ook zo'n 2 oog. Maar die is anoniem geleend en nooit meer teruggebracht. En had toen geen geld voor een Hasselblad. Met deze ook hele mooie portretten gemaakt. Wat? Weer Harmanna? Nee hoor, ik zal wel weer de klos zijn. Nou ja....... een mooie meid is op de camera voorbereid.....