zaterdag, juli 03, 2010

SCHOMMELBOEF

Water.... WATER. 28 to 30 graden, dat is geen temperatuur voor een Boef. Niks lopen. ZWEMMEN..... en veel. Dus veel naar het landgoed van Kasteel Groeneveld met z'n mooie sloten en vijvers. Heerlijk. En met dat warme weer wel dertig honden, allemaal in het water, happend naar elkaars tennisballen. Lijkt hier wel Wimbledon, riep die Bolle (M'n baas). Want die is de leukste thuis. Nou zitten jullie natuurlijk absoluut niet te wachten op mijn zwemfoto's met bal of stok. Die kennen we al. Deze keer iets anders, iets heel bijzonders. Een netwerk met schommels. En dan bedoel ik een echt groot netwerk, dat bijna de hele ruimte van het park met grachten en vijvers omspant. Als je nou op 1 van die schommels gaat zitten, voel je ook al die andere schommels, ook aan de overkant van de vijver. Schommelen wordt op die manier een bijzondere vorm van communicatie. Daar zit een hele filosofie achter. Gaat een beetje boven mijn boevenpet, maar kijk hieronder naar de video over de kunstenaar die dat netwerk heeft gemaakt. Chiel Kuyl dus (klik hier voor z'n website) en die legt het helemaal precies uit. (Dat komt nog uit de ATB video's die die Bolle vorig jaar in de Ateliers Ten Boomstraat heeft gemaakt voor de Stichting Magdalena. Dat hele terrein ligt nu plat, maar dat onderwerp is voor een andere keer.) Wel even kijken naar die prachtige schommel linksonder. De eerste keer dat ik hem zag, meteen er op. En die Bolle gaf een flinke zet. HO..... HELP.....VOOR.....zichtig. En toen, voor het eerst van mijn leven heb ik geschommeld. De wip ja, met de behendigheidstraining, maar nog nooit geschommeld. Ik vond het prachtig en nu, iedere keer als we er langs komen, ik schommelen. Op de foto rechtsonder wil ik een stok uit het water halen, maar die Bolle schreeuwde HO.... AFBLIJVEN. Dat is een anker om het netwerk in gareel te houden. Lekkere stok toch wel! Oja en nog een foto van Harmma en mij, hoe braaf we altijd staan te wachten als die Bolle aan het fotograferen is. Of filmen! Mijn tip: OP NAAR KASTEEL GROENEVELD. Moet je absoluut zien. Route met openingstijden op de site van Groeneveld.