dinsdag, januari 09, 2007

Happy Wijnproever

Kijk, zo zie ik die Bolle (m'n baas) het liefst. Helemaal breed. In alles. Komt goed uit met dat zelfvoldane smalle bekkie achter hem. Struissie ja. Nee, dit is echt heel heus absoluut de laatste Afrika foto. Maar omdat het zo helemaal die Bolle is wou ik hem juist vandaag laten zien. Hij is jarig. Dank U, zal het doorgeven. En morgen gaat de beuk erin, roept'ie al de hele dag. Waarin? Nou in dat bolle. Precies. Morgen begint de grote afvalrace. Ik hou m'n hart vast. Als dat maar goed gaat. Of juist niet, want als het goed gaat is'ie die mooie bolle kop kwijt. Maar ik hoef nergens bang voor te zijn. Afvallen lukt hem wel, geen punt, maar afgevallen blijven.... no way. Met zijn manier van leven (die mij ook zo goed bevalt) zit het er allemaal zo weer op en aan. Ik ken die Bolle pas 3 jaar, m'n hele leven dus, maar ik heb het allemaal al een keer gezien. Ken hem als mijn broekzak. Neem nou z'n portemonnee. Is hij in Afrika verloren. Eerst dachten ze nog gegapt, maar je trekt niet ongemerkt uit zo'n strakke kontzak (!) een bolle beurs. Na drie dagen hebben ze hem gevonden. Weet je waar? In de kelder van een wijnproeverij. Nou ja, dat had ik ze meteen kunnen vertellen. In een wijnkelder zit zijn geld altijd heeeeeel los in z'n zak!