maandag, augustus 27, 2007

HEIDE BLAH BLAH

Daar kan ik nou zo pissig om worden. Al dat geleuter over die hei. Zo mooi, zo mooi heb ik in jaren niet gezien, zal wel door het slechte weer komen, vroeg warm en veel regen, klimaatverandering ja (Al Gore is er niks bij), maar wat prachtig he, nee in jaren niet gezien..... Ja natuurlijk is die hei prachtig, heb ik ook m'n hele leven nog niet gezien, maar het is ook tien jaar geleden dat hij voor het laatst zo mooi heeft gebloeid. (Die Bolle m'n baas, met z'n vorige boef Kim hebben't wel gezien.) Mooi ja. Maar waar ik nou zo pissig om wordt...... Kijk elke dag lopen ze met elkaar en die hondjes rondjes bij ons op de hei. Lullen, poepen, piesen. Maar met mooi bedoelen ze de Trappenberghei of de Tafelberghei of de Ginkelse hei of ergens Hoge Veluwe. Verstweg is mooist. Hebben ze dan die hondenp... in hun ogen, zien ze niet hoe mooi onze eigenste hei is. Ja, dat kleine kutstukkie wat het GNR voor ons heeft overglaten. Dat is pas prachtig mooi. Niks Trapeze Rafelberg, niks Ginkelingen of valeOuwe. Hier. Heb m'n nieuwe camera gepakt (zie vorige blog) en ben meteen aan de gang gegaan. De plaatjes lekker gelijmd en geplakt. Mooi is anders, maar leuk is het wel. Onze hei, full color no fiction, mag er wezen. Kijk eens uit je doppen! En kijk uit, want de volgende keer heb ik m'n camera bij me. Jullie zijn gewaarschuwd.