donderdag, december 27, 2007

Seeing Eye Dogs


Wat een titel. Even laten zakken. Seeing Eye..... Dog.... Wat betekent dat nou weer? Wacht even. Een hond..... kijkoog.....kijkhond........ hebbes: een blindengeleidehond. In 1x goed. En het is een bouvier natuurlijk. aTanga heet ze. Van Caya ja. Nu van Sietze Oord. Die is blind. Vandaar. In de video worden ze getraind door Serge Gaus. De Nederlandse versie 'Bouvier as Quide Dog' staat al een tijdje op You Tube. Is al viereneenhalfduizend keer (dat lees je goed) bekeken. Vooropgesteld dat iedere keer dat hij is opgevraagd, door 1 persoon wordt gekeken. Dus dat zijn er wel meer. Had er vanochtend al moeten staan, maar die Bolle (m'n baas)vertrouwde het geluid niet. Afgekeurd door Harmanna. Dus dat duurde even voordat hij die problemen de wereld uit had. En op You Tube staat je filmpje echt in de wereld. Ja dat krijg je met een ouwe baas. Z'n oren zijn niet meer wat ze waren. Laat ik daar nou geen last van hebben. Seeing Eye Dog met Caya's commentaar. Vertaald door Cloudchamber!!?? Wat is dat nou weer. Een kamer van of in de wolken....... yyyyyessssss. Dat is dezelfde ruimte waar ik die Bolle uit moet halen als ik naar de hei wil. Zweverige tiepes. Ik sta tenminste met m'n vier zwarte poten stevig op de begane grond. Op naar aTanga. Go your gang...........

Mij videolijst staat hier.