zondag, juni 10, 2012

MARKETING

Kreeg ik weer allemaal meeltjes. Voor een vaderdagcadeautje. Nou is die Bolle m'n baas en niet m'n vader en dat rollenspel spelen we ook niet, maar ik was verbijsterd hoeveel bedrijven weten dat ik iets met die Bolle heb. Marketing noemen ze dat. Heeft die Bolle een keer uitgelegd. Maar echt leuk vind ik dat niet. Want ze gaan wel heel erg ver. Heb ik bijvoorbeeld bij Wehkamp naar iets speciaals gezocht, kom ik dat product ineens alsmaar bij Facebook tegen. Maar ook bij Bolcom en Bookingcom. Het popt ineens op en roept, hoi Yka hier ben ik weer. Hoe kunnen ze dat weten. Aan die Bolle gevraagd en die heeft het uitgelegd. Maar dan heb je helemaal geen privacy meer, riep ik. Nee, hij haalde z'n schouders op en ging verder met de krant op z'n iPad. Begon te lachen, riep kijk en liet een serie hondenspullen zien waar ik dagen geleden ook naar heb gekeken. Dat doe jij op mijn website, dus achtervolgen ze mij. Of ik toch niet...... En waarom doen ze dat allemaal, ik koop niks, riep ik wanhopig. Omdat ze JOU moeten hebben. Niet al die producten die ze verkopen, jij ben hun product. Begreep ik niets van. Kijk bij boeken nieuwsbrief van Brand VPRO (Brand, aardige term in dit verband) en daar wordt je iets belangrijks over deze tijd uitgelegd. Opgezocht, gekeken en er helemaal stil van geworden. Staat hierboven. Nee, geen leuke oneliner om mee te besluiten. Akelig. Zelfs als hond ben je je zelf niet meer zeker.