vrijdag, april 29, 2005

Koninginne LOL


Morgen Koninginnedag, zegt die Bolle. (m'n baas) Dat wordt leuk. Nou daar weet ik niks van, want vorig jaar vonden jullie me nog te jong en mocht ik niet mee. Begint die Bolle toch ineens heel hard te lachen. Zit televisie te kijken, Barend en van Dorp, met alle cabaretiers van Kopspijkers. Was een tekstje van een nuffige mevrouw. Begrijp er niets van. Dat is een mop, zegt die Bolle. Zij speelt de koningin en zegt: ik hoef geen cadeautje meer, eindelijk een koninginnedag zonder Kopspijkers....... Is dat leuk? Ja dat is leuk. O.... Jullie begrijpen dat niet, jullie kunnen niet abstraheren. AbstraWATTE? Je zegt het een en je bedoelt het ander en als je dat doorkrijgt moet je lachen. O. Voorbeeld, gaat hij door, van die hondenhater uit Vroege Vogels. O die. Runderen gaan in een kudde, vissen in een school en oesters in een dozijn............. Klopt helemaal, roep ik verheugd, blij dat ik het misschien begrijp. Jij hebt laatst nog een dozijn oesters gegeten, oja, en later ook een dozijn slakken. Das lekker, zeg jij altijd, maar dat is toch niet om te lachen. Meewarig schudt hij zijn hoofd en schiet dan ineens weer in zo'n lange schaterlach. Weer een mop van die Spijkerman cabaretiers. Iemand speelt Ferry Mingele van Nova en zegt op een belachelijk overdreven manier: Aan de ene kant heb je de terreur van de kijkcijfers, het grote geld en het platte vermaak en aan de andere kant heb je..... John de Mol. ?!? Nou, er klopt iets niet, dat weet ik ook wel, maar wat? Met een zucht staat die Bolle op en aait me over mijn kop. In ieder geval kun je wel LOL met jullie hebben. Moet ik toch aan die Vondellunches (zie man bijt hond)met die ouwe platendraaier denken. Al die vette lachsalvo's met bedenkelijke ondertoon. Zo, dus dat noemen ze moppen. Zij wel. Heb ik nog een foto van die twee waar een prachtige scheurkalenderwijsheid bij past: Wie om zichzelf kan lachen heeft een leven lang LOL. Kijk, daar moet ik nou om lachen....................