zondag, juli 16, 2006

Kale Kunst Jonker

Kunst? Kwestie van kijken, roept die Bolle altijd. Point of view. Nou dat heb ik geweten. Hij kunstkijken in Groningen ik met Harmanna op het terras van de Kale Jonker. Stinkdruk. Want het was eindexamendag op de Minerva Academie. (Wordt je opgeleid tot kunstenaar en de fotgrafen hangen op het A- Kerkof, maar dat schreef ik al.) Daar komen niet alleen kijkers naar het eindexamenwerk, zoals die Bolle op af, maar ook een hele hoop familie. Nou je ziet het. Mijn 'point of view' was het terras. Kortom, stevige poten en Groningse konten. Noem dat maar kunst. Duurde eindeloos. En toen hoorden we ook nog dat topbarmaneigenaar Bert pensionado was geworden en met vriend en zoon in Ierland gaat wonen. Bye bye nr. 10! Zijn Harmanna en ik maar naar de Wolthorn gegaan. Loslopende honden van erge mooie maar erg dronken meid en een ex wethouder waar ik een snoepje van kreeg en een knipoog naar Harmanna, die daar met een ex televisie BN'ner zat te praten. Heeft iets met brillen. Beetje Gooi in Groningen.