maandag, oktober 24, 2005

Kanjers


Een beestenbende. New York bedoel ik. Waanzinnige veel verkeer in smalle en brede avenues en overal gele taxies, voetgangers, verkeerslichten en vooral heel veel lawaai. Ken ik natuurlijk alleen van de tv, maar die Bolle (m’n baas) is er geweest en die zegt dat het waar is. (Als ik die Bolle moet geloven is’ie overal geweest!) In ieder geval geen stad voor een hond denk ik. Dacht ik. Want terwijl ik mijn ‘uit de kast’ verhaal schreef zat die Bolle een leuk artikel in de New Yorl Times te lezen. Twee jongens wonen met hun twee prachtige honden op de Lexington Avenue in Bedford – Stuyvesant. Niet hartje New York maar daar wel vlakbij. Het kan dus wel. Erik Rothman, 34, en Juan-Manuel Olivera-Silvera, 33, wilden gaan samenwonen en kochten daarom een oude bouwval voor ruim $300.000. Toe maar. En ze lieten dat ook nog eens voor hetzelfde bedrag opknappen. Of je een emmer leeggooit. Maar nu hebben ze ook wat. Juan is modeontwerper en Eric ontdekte de bouwval toen hij een vriend naar die buurt verhuisde. Ze besloten het te kopen en te gaan verbouwen, maar schrokken zich rot van alle kosten. Vind je het gek? Ze hebben het zelfs een keer afgezegd maar zijn toch door gegaan. En nu wonen ze daar samen en met hun twee Bergamasco sheepdogs. Schatjes, vind je ook niet? Maak ik van mijn blogje 1x een ‘Home and Hound’. (Fout, dat is Horse and Hound en dat gaat over hardlopen met vier poten. Never mind.) O ja, Julian heeft natuurlijk alles zelf ontworpen. En Julian liet Eric vaak zelf kiezen uit een paar mogelijkheden, alleen mocht hij niet de foute keus maken. Jaja, zo lust ik er ook nog wel eentje! O ja, de honden laten ze uit in het Prospekt Park. Maar dan moeten ze wel met de auto.