dinsdag, oktober 25, 2005

Opsporing verzocht


Hee Bolle? Ja? Wie is die hond? Welke hond? Die hier, op mijn scherm. Even kijken..... geen idee. Maar hij (of zij) zit in jouw archief! O ja, nou nooit eerder gezien. Lijkt wel een Hollandse Herder. Nee hoor, daar ziet hij er veel te leuk voor uit. (Vlaamse herders houden niet van Hollandse herders.) Briard misschien? Hè toe nou, wie is dat? Nee, ik weet het echt niet. Misschien een hond die ik jaren geleden op internet ben tegengekomen. Voor ik jou heb gekozen heb ik een jaar lang allelei soorten en rassen bekeken om uit te vinden wat ik nog meer leuk vond. (En toen zag je bouviers met staart en oren en was je weer verkocht. Ja die kon ik al.) Misschien vond ik deze zo leuk dat ik hem heb opgeslagen. En vergeten. Jaja, jaartje ouder zeker. Of noemen ze dat Korsakow? En je loopt al mank van zo´n klein kutblaartje (nieuwe schoenen zeker) en je hebt ook weer een nieuwe bril nodig. Allemaal aftakeling. Gaat wel hard met jou hoor. Zo worden we nooit samen oud. Loopt die Bolle toch heel boos weg. Ik roep nog ‘HUMOR’, maar hij hoort het niet. Ook nog doof zeker. Wijsneus, hoor ik ergens in de verte mompelen. Hij heeft een hekel aan iedereen die het beter weet. Kinderachtig. Tuurlijk. Maar ik weet het niet beter. Echt niet. Geen idee wie die hond is. Leuk snoetje, dat zeker en achter in een auto, dat zie je zo. Slipketting zit verkeerd, dat wel. Nou ja, wie het weet mag het zeggen.