woensdag, november 02, 2005

2 jaar dag

Hoe stel je een hond in op wintertijd? Wat zegt? Hoe stel je een hond in op wintertijd? Hoezo wintertijd? Dat riep die Bolle (m’n baas). Sprong ik sochtends op bed, jarig jarig ik ben jarig, roept’ie, moeven, het is nog veel te vroeg. Hoezo te vroeg? Blijkt er iets met de klok aan de hand. Loopt een uur voor of zo. Weet ik veel. Kijk nooit op de klok. Heb een eigen wekkertje. Valse start dus. Op m’n verjaardag. M'n tweede. Niks feest, MOEVEN…… Kreeg ik Harmanna zo gek om er uit te gaan, zat Simba voor de deur. Heeeeee Yka, van harte meid, en springt meteen op m’n kop. Eindelijk feest. Maar toen ging hij ook mee naar het bos en ook mee naar de hei en dat vond Harmanna maar niks. Want dan ben ik een ongeleid projectiel. Zegt ze. Allemaal boos weer terug. Jaardags eten: PENS. Vet gaaf. Ik sprong er boven op en…… verslikte me. Krijgen we dat weer riep die Bolle. Klonk wanhopig, want het was net een paar maanden goed gegaan. Ook fout. Toen naar het Spanderswoud, want het was prachtig mooi weer. Allemaal gezinnen met kinderen. Geen punt. Laat me makkelijk aaien. Zeer kindvriendelijk aaibaar beest. Die honden die daarbij horen zijn helemaal absoluut niks. Eén keer in de maand uit, dus doodsbang voor een andere hond of belachelijk agressief. Weer terug, cadeautje van die Bolle. 3 duizend hits op m’n weblog. Ja leuk. Maar Merel Roze heeft er deze week 2 miljoen. Kreeg ik van Harmanna een bak vol makreel. Dat was feest. Doe ik een moord voor. Te veel. Kotsen dus. Laatste rondje op de hei. Niemand. Op zondag zijn er nooit vriendjes. En ineens veel te vroeg donker. Hoe kan dat nou weer? Wat een ongemakkelijke dag. Niks jaardag, niks staatsiefoto en niks evaluatie. (Als'ie boos is vind'ie me een jaloers en stinkend verwend nest.) Laat maar. Volgend jaar beter.