dinsdag, oktober 09, 2007

WELTMEISTERSCHAFT BOUVIERS

Dat komt nooit meer goed. Tussen die Bolle en mij dus. Wat gebeurt? Hij gaat naar Duitsland. Bad Salzuflen. (Uitspreken als twee woorden Salz en Oefelen.) Nee, geen punt, maar wel naar de Weltmeisterschaft, zeg maar World Championships, Bouvier IPO II en IPO III. Wel Caya, wel Chewbaka, wel de hele Hilversumse bouvierclub met oom Herrie en de Bikkelmeiden, wel nog 100 andere bouviers, maar ik....? Niet dus. Eerst doen ze politiehonden zonder bouviers en nu meteen 100...... ik word er niet goed van. Drie dagen nog wel. Ik met Harmanna op pad. En leuk met Coen en Hennie en Luuk en Marco naar de Open dag op het dierenasiel. Maar ja, zoek de verschillen. Coen kijkt meteen naar andere meiden en Hennie roept tegen mij 'zit'. Hoe durft ze! Ben van verbazing nog gaan zitten ook. (Foto's van Harmanna.) Nee dan was het daar in Bad Salzuflen een stuk leuker. Caya met Chewbaka wereldkampioen in de Nachwuchsklasse. Het aanstormende talent. Vooral leuk omdat de moeder van Chewbaka , Uranie, in 2004 met Caya wereldkampioen in de hoogste klasse is geworden. Chewbaka (is Russisch en betekent hond) moest nog wel even aan het podium wennen (sprong er weer af) en Caya had een kontje van de Nederlandse Leeuw nodig. (De Nederlandse en Belgische ploeg hadden de meeste deelnemers. Nr.2 is ook een Nederlander en 3 een Belgische. Kun je zien als je de foto vergroot door er op te klikken.) Dolle boel dus. Herr Buergermeister wachtte met de prijs in z'n hand geduldig af tot'ie aan de beurt was. Die Bolle kwam zondagnacht heel tevreden terug. Is leuk geweest. Wacht maar jongetje, het wordt deze week nog veeeel leuker, laat dat maar aan mij over, Weltmeister B.....je kammewat!